Навіщо вимірювати креативність? Відповідь проста:
бо це головне, що відрізняє людину від штучного інтелекту.
Аліна Мірошнікова
22 жовтня 2025 року класні керівники закладів загальної середньої освіти області були учасниками заняття постійно діючої школи професійного зростання «Розвиток креативного мислення і штучний інтелект: реалії та перспективи». Організували і провели захід методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО Оксана Сесик і кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти Оксана Жизномірська.
Упродовж заняття учасники виконували практичні завдання, освоювали різноманітні техніки, активно обговорювали низку тематичних питань і з’ясували, що інтеграція штучного інтелекту в освіті — це процес впровадження технологій ШІ в освітнє середовище для покращення навчального досвіду, підвищення ефективності викладання та створення персоналізованих підходів до навчання. Завдяки ШІ освіта стає більш доступною, адаптивною та орієнтованою на потреби кожного учня. Безсумнівно, штучний інтелект стрімко трансформує освітню сферу, відкриваючи безліч нових можливостей для вдосконалення навчання та викладання. Завдяки цій технології педагоги отримали доступ до потужних інструментів, які дозволили їм оптимізувати свою роботу та створювати інноваційний, захопливий та якісний контент для своїх учнів. Однак, для ефективної реалізації потенціалу цієї інновації потрібна не лише теоретична база, але й досвід її використання, особливо, коли йде мова про розвиток креативного мислення школярів.
Доповідачі презентували надзвичайно цікаві та змістовні наукові, інформаційні, методичні та презентаційні матеріали, а саме:
- Формування креативного мислення як ціннісної складової людського розуму: психологічний аспект (Оксана Жизномірська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО ).
- Методичні засади розвитку творчого мислення педагога та сучасного школяра (Оксана Сесик, методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти).
- Штучний інтелект і креативність: наукові підходи до реалій сьогодення. (Василь Гайда, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів, доктор філософії)
- Основні способи застосування штучного інтелекту в освітньому середовищі (з досвіду роботи). (Людмила Пірог, практичний психолог Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого»).
- Креативне опрацювання літературних джерел як один з дієвих засобів розвитку дитячої творчості (з досвіду роботи). (Марія Гаврон, бібліотекар Тернопільського ліцею №21 – спеціалізованої мистецької школи ім. Ігоря Герети)
Також присутні мали нагоду ознайомитися з рекомендаційним бібліографічним списком «Розвиток креативного мислення і штучний інтелект», підготовленим Сіньковською І. М., завідувачем науково-педагогічної бібліотеки ТОКІППО.
Щиро дякуємо колегам за високопрофесійні, довершені та актуальні виступи, а учасникам заняття – за активність та співпрацю.

 
Немає коментарів:
Дописати коментар