14 листопада 2025 року відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО, на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet проведено вебінар «Розвиток наукової грамотності та інженерного мислення засобами STEM-освіти”. Учасниками заходу були вчителі математики, фізики, хімії, біології, інформатики, початкових класів, технологій ЗЗСО області.
Мета заходу - в умовах запровадження Нової української школи, реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) акцентувати увагу вчителів на формування в учнів інтересу до вивчення природничо-математичних дисциплін; удосконалити раніше набуті загальні і професійні компетентності педагогічних працівників розвивати наукову грамотність інженерне мислення засобами STEM-освіти.
На організаційному етапі роботи Олеся Романівна Олексюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри змісту і методик навчальних предметів, методист лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, ознайомила учасників заходу з планом і регламентом роботи, представила спікерів заходу.
Зоряна Петрівна Миколів, завідувачка лабораторії STEM-освіти Тернопільського ОКІППО, окреслила основні аспекти реалізації Концепції розвитку STEM-освіти, ознайомила вчителів з навчально-методичним забезпеченням лабораторії STEM-освіти та можливостями для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за STEM-напрямками в інституті, а також акцентувала увагу педагогів області на особливостях формування сучасного STEM-середовища.
Галина Романівна Корицька, викладачка кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, доцент, кандидат філологічних наук, член-кореспондент Української Академії Акмеології, представила доповідь «Розвиток ключових навичок XXI століття на основі ESTEAM-підходу». Надихаючись ідеями теми «Інноваційні практики впровадження ESTEAM-освіти в системі ППО», спікерка окреслила способи поєднання технологічного та гуманітарного складників STEM.
Жизномірська Оксана Ярославівна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, представила виступ «Психолого-педагогічний підхід у сприйнятті художнього образу засобами ESTEAM», у якому розкрила психологічні механізми формування сприйняття художнього образу, окреслила роль емоційно-когнітивних процесів у розумінні мистецьких творів та продемонструвала методичні можливості інтеграції елементів науки, технологій, інженерії, мистецтва й математики для поглибленого аналізу мистецького матеріалу, наголошуючи на значущості ESTEAM як інструмента формування здатності учнів інтерпретувати художній образ через міждисциплінарні зв’язки.
Олеся Романівна Олексюк, акцентувала увагу учасників на важливості формування навичок дослідницької діяльності. Формування STEM-компетентностей через дослідження з використанням ШІ-інструментів. Обговорювалися практичні можливості застосування цієї технології у навчанні, зокрема, як вона дозволяє учням працювати з реальними технічними досягненнями, розвивати інженерне мислення та готуватися до викликів цифрової епохи.

Немає коментарів:
Дописати коментар