28 лютого 2017 року було проведено засідання школи професійно-особистісного саморозвитку для практичних психологів ЗНЗ на тему: «Організація роботи практичного психолога з батьками учнів : цілі та завдання конструктивної їх взаємодії». Організували та провели цей захід Жизномірська О.Я., кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти та Демидась С.Р., методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи. На засідання були запрошені науковці, методисти та практичні психологи ЗНЗ.
Зокрема, Демидась С. Р., актуалізувала питання значущості сім’ї для особистісного зростання дитини та водночас дорослого; Яковишин Р.Я., доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивноїосвіти ТОКІППО кандидат педагогічних наук, розкрив питання освітніх тенденцій родинного виховання та запропонував нетрадиційні форми роботи психолога, педагога з батьками; Колодійчук О. Р., практичний психолог ТНВК ШЕЛ ім. І. Блажкевич, здійснила презентаційну «подорож» для психологів, а саме психолого-педагогічна підтримка та корекція дитячо-батьківських взаємин; Сесик О. О., методист центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти зосередила увагу слухачів на основні механізми проведення сімейно-родинного дозвілля; практичний психолог Проців А. В. та соціальний педагог Мухун С. І., Снігурівської ЗОШI-IIIст. Лановецького району, висвітлювали питання міжособистісних та міжсімейних взаємин виховання зростаючої молоді : відео-презентаційний перегляд; Жизномірська О Я. та Демидась С. Р., окреслили питання конструктивного діалогу психологів із батьківською спільнотою, розгянули основні труднощі сімейної атмосфери, проаналізували різні типи сімей та їх психологічна допомога, а також запропонували низку психотехнічних засобів, які можуть психологами використовуватися у професійній діяльності.
За підсумками роботи Школи професійно – особистісного саморозвитку практичного психолога розроблено відповідні рекомендації:
- 1. Дитина, батьки та вчителі не мають бути «ізольовані» один від одного, щоб між ними не виникала навчально-виховна «прірва». Так, над виникаючими проблемами у дітей чи їх батьків, психологи мають цілісно працювати над досягненням спільної мети та вміти конструктивно аналізувати різні варіанти вирішення проблем, труднощів.
- Головне завдання психолога полягає в тому, щоб позитивно спонукати батьків та їх дітей до вирішення різних проблем; уміти створювати вільне та комфортне середовище однодумців дорослих з метою формування психологічної їх культури; виховання підростаючої особистості з інноваційним та стратегічним мисленням й демократичного світобачення.
- Конструктивна діяльність психолога з батьками різномодального світосприйняття спрямовує нас до інформаційно-просвітницької роботи із застосуванням активних методів та психотехнік на тренінгах у співпраці з батьківською спільнотою.
- Надавати психологічні консультації, рекомендації вчителям, класним керівникам щодо емоційного та позитивного діалогу з батьками учнів різного віку.
- Організовувати засідання круглих столів, проблемних груп, тренінгів, практикумів, батьківських лекторіїв, спрямованих на вирішення окреслених проблем та розширення їх досвіду; вибудовування внутрішньосімейних взаємин із дітьми на основі прийняття нових моделей поведінки та ціннісних ставлень; формування особистісних прагнень до підвищення психологічної культури батьків та їх усвідомленого бажання до самоосвіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар