Виховання в умовах позашкільної освіти вимагає використання сукупності традиційних та інноваційних форм позашкільної роботи. Інноваційна діяльність охоплює функціонування таких складників психолого-педагогічної системи: розвиток-саморозвиток вихованця, що передбачає організацію сприятливого виховного простору для розвитку його потенційних можливостей, стимулювання інтелектуально-пізнавальної, активно-творчої національно-патріотичної, ціннісно-орієнтаційної діяльності; виховання-самовиховання, що забезпечує виховання свободи особистості, створення умов для її самовираження і самоствердження; освіта-самоосвіта постійне включення вихованців у процес засвоєння суспільно-гуманітарних знань, які вони відтворюють у конкретній ситуації .
Аналіз сучасного стану позашкільних закладів освіти дозволяє зробити висновок, що вони переживають перебудову напрямків роботи, пов’язану з спрямуванням їх діяльності на соціальне виховання дітей. Головна мета соціально-педагогічної діяльності позашкільних навчальних закладів – сформувати відношення до дозвілля як до часу для самовдосконалення, саморозвитку, навчити дітей розумно та змістовно проводити вільний час, створити умови для самостійної творчої діяльності.
Кожен методист ЗПО вносить у методичну роботу щось своє, пов’язане зі своєю творчою індивідуальністю, захопленнями, досвідом, а також досвідом та інтересами дітей, надає їм можливість прояву ініціативи та творчості, особистої самостійності організованості.
Ці та інші питання розглядались на творчій зустрічі «Напрями діяльності методиста закладу позашкільної освіти у забезпеченні професійного росту керівників гуртків», яка відбулась у ТОКІППО 14 травня 2025 року.
Спікери заходу - Світозара Хома , завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти; Оксана Жизномірська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ; Зоряна Миколів, в.о. завідувача лабораторі STEM-освіти; Інна Кватира,методист ЦТДЮ м. Тернополя.
Також учасники заходу взяли участь у тематичній дискусії «Чинники підвищення якості освітнього процесу. Роль методиста закладу позашкільної освіти».
Педагогічний процес закладу позашкільної освіти – процес динамічний, який базується на інтересах дітей, співпраці вихованців, педагогів, сім’ї та школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар