У роботі конференції взяли участь понад 150 науковців і практиків освітньої галузі, зокрема тези на адресу оргкомітету надіслали 17 докторів наук і понад 70 кандидатів наук з України, Латвії, Польщі і Німеччини.
На пленарному засіданні, яке відбувалося 5 квітня в Центрі європейських і міжнародних студій ТНЕУ, з вітальним словом до учасників конференції звернулися: Петровський О. М., кандидат історичних наук, доцент, директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти, Крупа Л. Л., кандидат історичних наук, заступник голови Тернопільської обласної ради, Хома О. З., начальник управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, Задорожний З.-М. В., доктор економічних наук, професор, проректор з наукової роботи Тернопільського національного економічного університету.
Цікавими і змістовними були виступи доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри психологічних та педагогічних дисциплін Тернопільського національного економічного університету Вихруща А. В. («Психологічна культура вчителя»), кандидата географічних наук, заступника директора з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти Вітенка І. М. («Використання компетентнісного підходу в роботі вчителів-предметників в умовах сучасної української школи»), доктора габілітованого, професора звичайного Університету імені Яна Кохановського в м. Кельце (Польща) Шемпруха Й. («Розвиток педевтології як галузі педагогічного знання»), доктора габілітованого, професора Куявсько-Поморської Вищої Школи в м. Бидгощ (Польща) Мушинської М. («Метафоричне мислення людини в естетичному просторі педагогіки»), доктора педагогічних наук, професора кафедри правознавства Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Булди А. А. («Актуальні проблеми професійної підготовки сучасного вчителя для нової української школи»), кандидата педагогічних наук, доцента, проректора Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Соловея М. В. («Організаційні складові якості підвищення кваліфікації педагогічних працівників»), доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, професора факультету суспільно-філологічних наук Куявсько-Поморської Вищої Школи (м. Бидгощ, Польща) Янкович О. І. («Розвиток галузей педагогіки про професіоналізм учителя в Україні та Польщі»).
Науковці і практики продовжили свою роботу на секційних засіданнях, тематика яких окреслена такими напрямами:
- Забезпечення якості вищої освіти та підвищення професійної майстерності педагогів.
- Формування психологічної компетентності вчителя в умовах нової соціальної реальності.
- Зарубіжний досвід підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
- Розвиток педевтології як галузі педагогічного знання.
- Інноваційні технології розвитку професійної майстерності педагога.
Роботу конференції було продовжено 6 квітня: на базі тернопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 24 проведено майстер-класи, на яких провідні психологи і психотерапевти демонстрували техніку роботи з вчителями, спрямовану на підвищення рівня психологічної компетентності педагогічних працівників. Так, методист психологічної служби ТКМЦ НОІМ Несмашна Г. Є. провела майстер-клас на тему «Емоційні ресурси особистості у подоланні агресії», методист психологічної служби та інклюзивного навчання методичного кабінету відділу освіти Кременецької міської ради, практичний психолог, арт-терапевт, психолог-консультант Шевчук Л. Ф. продемонструвала особливості використання арт-терапевтичних технік у відновленні ресурсів педагога.
Майстер-класи голови громадської організації «Психологічна студія «АРТ ХАТА», заступника голови Тернопільського осередку Української спілки психотерапевтів, учителя психології, керівника гуртка з психології Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 24 Кітчак Т. О. та практичного психолога Тернопільської Української гімназії імені Івана Франка Колісник О. Г. були спрямовані на визначення можливостей для формування комунікативної компетентності педагогів та розвитку особистісних професійно-значущих якостей вчителя.
Під час роботи конференції відбувався обмін думками із заявленої проблеми, узагальнено чимало цікавих ідей, визначено ефективні шляхи розвитку психологічної культури педагога.
Електронний збірник матеріалів конференції
Немає коментарів:
Дописати коментар