понеділок, 25 серпня 2025 р.

Про проведення методичної студії з математики «Вектор розв'язання ключових завдань математичної освіти в умовах сьогодення: ресурси та можливості»









 20 серпня 2025 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти проведено методичну  студію з математики на тему «Вектор розв'язання ключових завдань математичної освіти в умовах сьогодення: ресурси та можливості»  у рамках Серпневих методичних студій ««Серпневі студії - 2025: методичний супровід сучасної освіти в умовах мінливого світу»

  Більше 60  педагогічних працівників області взяли участь у заході.

  З вітальним словом до учасників зібрання звернувся заступник директора ТОКІППО Юрій Чеславович Шайнюк. Доповідач побажав учасникам зібрання продуктивної роботи та успішного початку нового навчального року під мирним небом України. У виступі  промовець привернув увагу учителів до тенденцій та викликів сучасної системи освіти, відзначив важливість математичних знань, які, перш за все, є підґрунтям для засвоєння системи принципів і структур, що складають основу дисциплін, які вивчаються у школі. Доповідач ознайомив педагогів з попередніми результатами НМТ-2025, відзначив здобутки окремих учасників тестування, зокрема їх результати в частині НМТ з математики  та вказав на проблеми, які виникали під час складання тесту. Водночас Юрій Чеславович зауважив присутнім на загальну тенденцію  зниження показників результативності у складанні НМТ з математики в порівнянні з минулими роками. 

 Про організацію освітнього процесу учнів /учениць з особливими освітніми потребами розповів учасникам студії  Кавецький Віктор Євгенович, в. о. завідувача кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук. Віктор Євгенович проаналізував чинну нормативну базу, яка регулює освітній процес дітей з обмеженими можливостями. Доповідач порекомендував освітянам дієві техніки й підходи, які сприятимуть забезпеченню доступу до якісної освіти кожному учневі й кожній учениці; реалізуватимуть прогрес в їх розвитку. Віктор Євгенович надав вичерпні відповіді на численні запитання, що, насамперед,  стосувались оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами та порекомендував розглядати та використовувати систему оцінювання  як інструмент, який дасть змогу якісно реагувати на потреби учнів, відстежувати зміни та впроваджувати дієві адаптації чи модифікації.

 Зоряна Петрівна Миколів, завідувач лабораторії SТЕМ-освіти ТОКІППО ознайомила учасників зі шляхами впровадження елементів STEM - освіти в практику діяльності сучасного вчителя математики. Методист охарактеризувала основні засади та принципи STEM освіти, ознайомила учасників із модельними програмами STEM навчання, які можуть використовуватись в закладах освіти області у циклі базового предметного навчання та запропонувала короткотривалі курси підвищення кваліфікації за різними напрямами STEM освіти, що допоможуть педагогам впроваджувати та використовувати засоби STEM-технологій; розвинути вміння формувати методику та техніку використання STEM-елементів в освітньому процесі. Родзинкою виступу була пропозиція для учасників зібрання відвідати STEM-лабораторію, яка функціонує в ТОКІППО. Під час короткотривалої екскурсії педагоги мали нагоду познайомитись з можливостями сучасних робототехнічних пристроїв.

  На особливостях  організації викладання математики в закладах загальної середньої освіти  області в 2025/2026 навчальному році зупинилась методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО  Іванюк Тетяна Георгіївна. Методист розглянула питання оцінювання навчальних досягнень учнів 7-8 класів  з математики, навела приклади можливих варіантів проведення формувального та підсумкового оцінювання, представила  завдання, які формують групи обов’язкових загальних результатів, що підлягають оцінюванню.

  Тетяна Георгіївна поділилась з присутніми  методами та прийомами, які допоможуть урізноманітнити навчання математики і зробити його сучасним. Методист звернула увагу присутніх на виклики та проблеми, з якими стикнулись педагоги області під час викладання математики в 7 класах НУШ та ознайомила з можливими шляхами їх вирішення.

   В умовах постійних змін, нових викликів і вимог до компетентностей учителів зростає потреба у систематичній підтримці професійного зростання педагогів. Для вирішення даного завдання набуває значення супервізія  - одна із інноваційних форм роботи з педагогічними працівниками, метою якої є здійснення комплексу заходів із професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам закладів освіти згідно з вимогами професійних і освітніх стандартів. Тетяна Георгіївна зосередила увагу присутніх на питанні супервізії в освіті як простору для обговорення складних ситуацій, розуміння причин та розв’язання проблем, що виникають у навчальному процесі.

 Захід завершився дискусійною платформою, у ході якої обговорено напрями подальшої співпраці педагогічної спільноти області у питаннях реалізації пріоритетних завдань навчання математики.  Учасники заходу підготували  ряд рекомендацій.

  Матеріали методичної студії  з математики  розміщено у віртуальному кабінеті «Педагогічна майстерня математики».

2 3 4 5

Немає коментарів:

Дописати коментар